dijous, 17 de maig del 2007

Una altra manifestació de la Providència

Anònim ha dit... Anònim va dir ahir...

No sé si val la pena escarrar-se Pafiam.Jo sóc més pessimista, crec que no sortirem del pou.
La societat està idiotitzada.

"Que no puguis canviar res, això et fa gran". Goethe. Dono la meva paraula que aquesta cita de Goethe la vaig trobar per casualitat l'endemà del comentari d'Anònim, en una plana, en un llibre que feia temps no mirava... La cita encapçalava un capítol.

Aquest pensament de Goethe em sembla grandiós, i segur que tan profund que no estic segur d'haver-lo entès del tot. Alguns lectors segurament l'entendran millor que jo.

1 comentari:

Pafiam ha dit...

Amb aquest post contesto a l'altre anònim.

Lo de superiors era ironia. Era en el sentit de malparits, els polítics.

També es diu que l'Església la manté la gent rica. T'oblides sempre de l'Església com allò tradicional , que ha marcat les fites i ritmes de la societat i de cada persona. Ja em diràs amb que substitueixes les tradicions religioses, o no, amb quines altres.

De totes maneres ja deixaria la cosa religiosa per si em volguessis dir -amb el teu transcendentalisme i escèpticisme amb costa deduir-ho- amb quines coses compenses aquesta especie de...absurd vital , en podríem dir?
Família, amics, art, de quin tipus? natura, etc.
Per cert,a l'Ibañez el creus tan intel.ligent com es pensa?